ÁSZF

Általános szerződési feltételek


Jelen oldalon szereplő Általános Szolgáltatási Feltételek ("ÁSZF"), mint szolgáltató dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal. Az ÁSZF letölthető az alábbi linkről: https://www.kemonaplo.hu/aszf2/

Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: Turi Erzsébet Egyéni Vállalkozó

A szolgáltató székhelye: 1119 Budapest, Etele út 1. 9. emelet 38. lakás

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@kemonaplo.hu

Adószáma: 90432721-1-43

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: NAV

Telefonszámai: +36204513222

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató adatai: Webnode AG, Badenerstrasse 47, 8004 Zurich Svájc, info@webnode.com

1. Alapvető rendelkezések:

1.1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) a Turi Erzsébet Egyéni Vállalkozó (székhely: 1119 Budapest, Etele út 1. 9. emelet 38. lakás, adószám: 90432721-1-43, nyilvántartási szám: 59624305) által üzemeltetett "kemonaplo.hu" webshop használatára vonatkoznak. A webshop látogatása és használata, illetve a termékek megrendelése során a vásárlók elfogadják jelen ÁSZF feltételeit.

1.2. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény ("Ptk.") és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

1.3. Jelen ÁSZF 2024.10.31. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. Az ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról haladéktalanul e-mail formájában értesíti. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak visszaható hatálya nincsen.

1.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésék tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

2.1. A webáruházban megjelenített termékek online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forint pénznemben értendők, tartalmazzák a törvényben előírt 27% áfát, (illetve, ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az ár a fizetendő összeg), valamint a csomagolási díjat, azonban nem tartalmazzák a szállítás, fizetés miatt felmerülő költséget.

2.2. A webshopban jelenleg elérhető termékek a következők:

  • Kemonapló
  • Kezelési napló
  • Hamarosan elérhető: Invincible - A legyőzhetetlen című könyv

2.3. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenítet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek valósághűen jelenítik meg a webáruházban megjelenített termékeket.

2.4. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szabályainak.

2.5. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.

2.6. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os ár, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot. Hibás ár alatt értjük azt az árat, amin a vállalkozónak nincs meg a szerződéses akarata a szerződés megkötésére. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.

3. Rendelés menete


3.1. A Felhasználó kiválasztja a megvásárolni kívánt termékeket, és a "Kosárba" helyezi őket.

3.2. A Felhasználó a kosár tartalmát a "kosár" gombra kattintva tekintheti meg.

3.3. A "törlés - x" gombra kattintva a Felhasználó törölheti a kosár tartalmát.

3.4. Amennyiben a Felhasználó nem kíván további terméket hozzáadni a kosárhoz, a "kifizetés" gombra kattintva véglegesítheti a megvásárolandó termékeit.

3.5. Felhasználó ezt követően megadja a számlázási adatokat, (név, cím, telefonszám, e-mail cím) valamint a szállítási címet, majd a folytatás gombra kattintva választhat a szállítási módok, valamint a kifizetési módok közül, melyek a következők:

3.5.1. Szállítási módok, költségei (bruttó):

    • MPL házhozszállítás - 1.990.- Ft
    • Packeta csomagpontra vagy automatába szállítás - 990.- Ft

3.5.2. Fizetési módok:
  • Banki átutalás
  • Bankkártyás fizetés: A vásárló az arra kialakított módon, a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül, bankkártya adatainak megadásával fizethet.
  • PayPal: A vásárló a PayPal rendszerén keresztül biztonságosan fizethet. 

3.5.3. A vásárláshoz szükséges adatok megadását követően a Szolgáltató megrendelést visszaigazoló e-mailt küld a Felhasználónak.

3.5.4. A Felhasználó rendelése a Szolgáltató rendelést visszaigazoló e-mailjának megküldésével tekinthető véglegesnek.

3.6. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelt termék(ek) minősége és mennyisége megfelelő-e. 

3.7. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 15.§-a, és egyéb feltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik.

3.8. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

4. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

4.1. A megrendelések feldolgozása hétköznapokon 9-18 óra között munkaidőben történik.

4.2. Rendelés leadására a fentiekben megjelölt idősávon kívül is van lehetőség, amennyiben azonban ez a munkaidőn kívül történik, a megrendelés az azt követő napon kerül munkanapon kerül feldolgozásra.

Szolgáltató minden esetben elektronikus úton visszaigazolást küld arról, hogy várhatóan mikor teljesíti a Felhasználó megrendelését.

4.3. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 2-10 munkanapon belül. 

4.4. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 10 munkanapon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

4.5. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles. Felhasználó a rendelését módosíthatja, vagy lemondhatja, amíg az eladó a szállítmányozó cégnek át nem adja, utána Felhasználó tudomásul veszi, hogy csak az elállási jogával élve érvényesítheti módosítási vagy törlési szándékát.

4.6. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.

4.7. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.

4.8. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy

b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

4.9. Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.

4.10. Ez azt jelenti, hogy Szolgltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben.

Felhívja Szolgáltató a Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében igénybe veszi követeléskezelő és/vagy ügyvéd segítségét, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a Felhasználót terheli.

5. Elállás joga

5.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

5.2. A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja.

5.3. A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

5.4. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

5.5. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

5.6. Elállás esetén a termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie.

5.7. Elállási jog gyakorlásának menete:

5.7.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási jogával, köteles az elállási szándékát a Szolgáltató e-mail elérhetőségén - az info@kemonaplo.hu címen jelezni.

5.7.2. Fogyasztó akkor gyakorolja határidőben elállási jogát, amennyiben a termék átvételétől számított 14. nap leteltét megelőzően megküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató e-mail elérhetőségére. A határidő betartottnak minősül, amennyiben az átvételtől számított 14 napon belül elküldi a Szolgáltató részére a terméket. Az elállás folytán a termék visszaküldésével felmerülő költséget a Fogyasztó viseli.

5.7.3. A Szolgáltató nem köteles megtéríteni a Fogyasztó számára azon többletköltséget, mely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. 

5.8. Az elállási jog határidőn belül történő teljesítése esetén a Szolgáltató a Felhasználó számára a termék visszaérkezésétől számítva haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszautalja a megrendelt termék árát, azonban a szállítási költséget a Fogyasztó viseli.

6. Szavatosság

6.1. Hibás teljesítés

6.1.1. A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.

6.2. Kellékszavatosság

6.2.1. Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

6.2.2. Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

6.2.3. A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással. A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

A vállalkozásnak ilyen esetben a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét.

A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

6.2.4. Felhasználó köteles a hibát annak felfedezését követően haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölni.Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

6.3. Termékszavatosság

6.3.1. Ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó - választása szerint - kellékszavatossági, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

6.3.2. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

6.3.3. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő leteltét követően az igény érvényesítésének jogosultságát elveszíti.

6.3.4. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a webáruházban megjelenített termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő hibák esetén a Szolgáltató felelősséget nem vállal a termék hibáiért.

Nyomdai hibák a termékek esetében előfordulhatnak, az olyan nyomdai hibák esetében, melyek a terméket használhatatlanná teszik, a termék kicserélését vállalja a Szolgáltató.

7. Panaszkezelés

7.1.  Webáruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, a vásárló panaszait az info@kemonaplo.hu címen jelezheti.


7.2.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

7.3. Ha a Felhasználó és a Szolgáltató közötti fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, a Felhasználó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat. Az Szolgáltató székhelye szerinti illetékes testület: Budapesti Békéltető Testület, cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., telefonszám: +36 1 488 2131, e-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu."

7.4. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

7.5. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: https://ec.europa.eu/odr


8. Vegyes rendelkezések

8.1. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Felhasználó és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Budai Központi Kerületi Bíróság illetékességét. Budapest, 2024. 10. 31.

8.2. Adatkezelés 

A webshop adatkezelési gyakorlata összhangban van a GDPR előírásaival. Az adatkezelési szabályzatot a weboldalon külön dokumentum tartalmazza.

8.3. Felelősség korlátozása
Az üzemeltető nem felelős a webshop használatából eredő közvetett vagy közvetlen károkért, kivéve, ha a jogszabályok másként rendelkeznek.

8.4. Az alkalmazandó jog

Jelen ÁSZF-re a magyar jog szabályai irányadók. 

8.5. Az ÁSZF módosítása

Az üzemeltető fenntartja a jogot, hogy jelen ÁSZF-et bármikor, egyoldalúan módosítsa. A módosítások a weboldalon való közzétételtől kezdve hatályosak.


Budapest, 2024. 10. 31.